Γενικά
Αυτό το πρώτο φυλλάδιο δεν περιέχει ασκήσεις, αλλά περισσότερο κάποιες σκέψεις και ιδέες για το μάθημα που προέρχονται από προηγούμενα αναλυτικά προγράμματα και από προσωπική εμπειρία. Αυτές οι ιδέες φάνηκαν πολύ χρήσιμες και κέντρισαν το ενδιαφέρον των μαθητών μου κατά καιρούς. Να με συγχωρέσετε για την απλότητα με την οποία αναφέρονται αλλά περισσότερο με ενδιαφέρει η ιδέα.
Τα φυλλάδια που θα ακολουθήσουν θα είναι συμπληρωματικά του βιβλίου που περιέχει πολύ ωραίες και ολοκληρωμένες ασκήσεις.
Η βασική ιδέα είναι ότι όσον αφορά τη θεωρία σε ένα τέτοιο μάθημα θα πρέπει να παρουσιαστεί πρώτα το ίντερνετ και οι υπηρεσίες του. Περισσότερο με μία ματιά κοντά στο δημιουργό ιστοσελίδων με εργαλεία που εμπειρικά είναι χρήσιμα και δίνουν μία ολοκληρωμένη εικόνα για το πως μπορεί να γίνει μία εργασία (ένα site) πραγματικά και ολοκληρωμένα.
Το Internet:
Συζήτηση: Τι είναι το Internet;
Το δίκτυο του σχολείου μας.
Στο cmd του υπολογιστή μας Η εντολές ipconfig, ping παραδείγματα.
π.χ. Σε περίπτωση προβλήματος κάνω Ping μέχρι το router μου ώστε να δω αν υπάρχει σωστή επικοινωνία.
Αναζήτηση στο internet το κείμενο what is my ip address
Συζήτηση για την IP στο τοπικό δίκτυο και την IP στο Internet
Πάλι στο cmd η εντολή tracert facebook.com (Επίδειξη όλως των ip των router από τους οποίους θα περάσουν οι πληροφορίες για να φτάσουμε στον server της σελίδας)
Σύνδεσή του με το TTL από τα δίκτυα.
https://geotraceroute.com Η υπηρεσία με χάρτες μέσω παγκόσμιου ιστού.
Οι υπηρεσίες του Internet:
Η υπηρεσία του Παγκόσμιου Ιστού www:
Το μοντέλο του πελάτη και του εξυπηρετητή.
Το πρωτόκολλο http και τώρα το https. To https είναι μια ασφαλής έκδοση του http και χρησιμοποιεί κρυπτογράφιση για τη μεταφορά ευαίσθητων δεδομένων μεταξύ ενός server και ενός πελάτη.
Μηχανές αναζήτησης :
Πως λειτουργούν; Η σημασία των keywords στις σελίδες μας, η αξία του να “βγαίνει” ένα site ψηλότερα από άλλα όταν πρόκειται για εμπορικό site (SEO), οι σύνδεσμοι προς το site μας, οι διαφημίσεις και ο τρόπος λειτουργίας τους όπως το Google Ads.
Στατιστικά μιας σελίδας π.χ. google analytics πόσες φορές έχει εμφανιστεί η σελίδα μου στην αναζήτηση, με τι κείμενο έχω τις περισσότερες επισκέψεις κλπ.
To WWW.gr. Ανάλυση της διεύθυνσης μιας σελίδας (URL). Αγορά ενός domain name πραγματικά παραδείγματα και πραγματικό κόστος. Η κατοχή και η πώληση ενός domain name.
Η υπηρεσία whois π.χ. whois sch.gr
Αγορά χώρου μέσα στο internet web hosting . Οι παρεχόμενες υπηρεσίες. (π.χ έτοιμο wordpress με ένα κουμπί κλπ.)
Μπορώ να αγοράσω από οπουδήποτε θέλω αλλού το domain name και αλλού το hosting από όποιο μέρος του κόσμου θέλω on-line.
Πως μπορείτε να περάσετε στο domain name τους nameservers του hosting
Πως έρχεται η σελίδα στον υπολογιστή μας όταν ζητάμε να δούμε ένα site.
Ο κώδικας από μία σελίδα (Ctrl+U)
Αναζήτηση πληροφοριών στο Internet.
Παραδείγματα: Πρόβλημα με μία συγκεκριμένη κάρτα γραφικών, αγορά αεροπορικών εισιτηρίων, κλείσιμο δωματίου σε ξενοδοχείο.
Προστασία προσωπικών δεδομένων. Αρχή προστασίας https://www.dpa.gr/
Ασφάλεια στο internet saferinternet4kids.gr, www.saferinternet.gr
Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
Δικαιώματα και υποχρεώσεις όταν δημιουργώ σελίδες στο internet.
Πνευματικά δικαιώματα σε φωτογραφίες, video, κείμενα, μουσική κλπ. Κατοχύρωση δικαιωμάτων αλλά και γνωστοποίηση: Creative Commons
Μαθαίνω online html, css κλπ: https://www.w3schools.com/
Η υπηρεσία e-mail:
Μέσω παγκόσμιου ιστού δημιουργία ενός e-mail και χρήση μέσω φυλομετρητή.
Μέσω ενός προγράμματος π.χ. thunderbird.
Η σημασία των servers pop3, smtp και imap
Συγκέντρωση όλων των e-mail με ένα πρόγραμμα
Η υπηρεσία ftp
Επίδειξη του προγράμματος filezilla . Μεταφορά ενός site
Μεταφορά μιας σελίδας δοκιμαστικής στο site του σχολείου μας και άνοιγμα το επόμενο λεπτό από τους μαθητές μας από τον υπολογιστή τους αφού πρώτα τους δώσουμε τη διεύθυνση (και το path)
Η υπηρεσία telnet
Χρήση του προγράμματος teamviewer για απομακρυσμένη υποστήριξη αυριανών πιθανών πελατών.
Τα forums
Η υπηρεσία IRC (chat):
Οι σοβαρότατοι κίνδυνοι και η προστασία των προσωπικών μας δεδομένων (Όνομα, διεύθυνση , τηλέφωνο κλπ)