«Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ»
Φύλλο Πληροφοριών 1
ΠΡΟΣΟΧΗ:
- Στη γλώσσα Python υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε μικρά και κεφαλαία (υπάρχει η εντολή print αλλά δεν υπάρχει η εντολή PRint)
- Όταν ξεκινάω να γράψω μία νέα γραμμή τα κενά έχουν σημασία (προς το παρόν δεν αφήνω κενό)
- Μπορώ να χρησιμοποιώ Αντιγραφή και επικόλληση με δεξί κλικ (copy & paste)
- Πατήστε ανά διαστήματα File –> save και αποθηκεύστε το πρόγραμμα με το όνομα 1.py στο δικό σας φάκελο. ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ PYTHON ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΞΗ .py
- Όλες οι μεταβλητές μπορεί να έχουν για όνομα γράμματα του λατινικού αλφαβήτου (a,b,c…)αριθμούς και κάτω παύλα_αλλά απαγορεύεται να ξεκινάνε από αριθμό.(όλα τα άλλα σύμβολα απαγορεύονται και τα κενά επίσης)
Αντιστοίχιση εντολών ψευδοκώδικα με εντολές Python
Ψευδοκώδικας | Εντολή Python | Επεξήγηση |
Εμφάνισε ‘Αυτό είναι το πρώτο μου πρόγραμμα’ | print ‘αυτό είναι το πρώτο μου πρόγραμμα’ | Εμφανίζει το μήνυμα μέσα στα ‘αυτάκια’ και αλλάζει γραμμή |
Εμφάνισε ‘ Το αποτέλεσμα είναι ‘,x | print ‘Το αποτέλεσμα είναι ‘,x | Εμφανίζει το μήνυμα και ότι τιμή έχει η μεταβλητή x εκείνη τη στιγμή και αλλάζει γραμμή. Μπορώ με κόμμα να βάλω όσα «κομμάτια» κειμένου θέλω είτε συνεχόμενα είτε να εναλλάσσονται με μεταβλητές. |
Χ<–5 Ή Χ=5 | x=5 | Βάζω μέσα στην μεταβλητή Χ τον αριθμό 5 |
Διάβασε x | x=int (input(‘Δώσε έναν ακέραιο αριθμό’)) | Παίρνει από το πληκτρολόγιο έναν ακέραιο (int) αριθμό και τον τοποθετεί μέσα στην μεταβλητή x Δηλαδή έναν αριθμό χωρίς κόμμα. Π.χ 5 , -23 κλπ. |
Διάβασε y | y=float(input(‘Δώσε έναν πραγματικό αριθμό’)) | Παίρνει από το πληκτρολόγιο έναν πραγματικό (float) αριθμό και τον τοποθετεί μέσα στην μεταβλητή x Δηλαδή έναν αριθμό που μπορεί να έχει κόμμα π.χ το μήκος σε μέτρα μιας αίθουσας μπορεί να είναι 4.35 Το κόμμα για την Python είναι η τελεία π.χ. το 0.4 |
Διάβασε z | z=raw_input(‘Δώσε το όνομά σου’) | Παίρνει από το πληκτρολόγιο ένα κείμενο π.χ. ΧΡΗΣΤΟΣ και το τοποθετεί στη μεταβλητή z . Μετά από αυτή την εντολή αν δώσω την εντολή print(z) θα εμφανιστεί το κείμενο π.χ. ΧΡΗΣΤΟΣ |
Ασκήσεις Εφαρμογής (f1):
1.Να γράψετε πρόγραμμα σε γλώσσα python το οποίο να εμφανίζει το μήνυμα αυτό είναι το πρώτο μου πρόγραμμα.(Αποθήκευση με το όνομα ask1_f1)
ΛΥΣΗ: print ‘Αυτό είναι το πρώτο μου πρόγραμμα’
2. Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο να βάζει μέσα σε μία μεταβλητή Χ την τιμή 5 και να εμφανίζει το περιεχόμενό της.(Αποθήκευση με το όνομα ask2_f1)
ΛΥΣΗ: Χ=5
print X
3. Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο να βάζει μέσα σε μία μεταβλητή Y την τιμή 10*34 και να εμφανίζει το περιεχόμενό της.(Αποθήκευση με το όνομα ask3_f1)
4. Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο να βάζει μέσα σε μία μεταβλητή Z την τιμή 13.45 και να εμφανίζει το περιεχόμενό της.(Αποθήκευση με το όνομα ask4_f1)
5. Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο να βάζει μέσα σε μία μεταβλητή onoma την τιμή ‘ΧΡΗΣΤΟΣ’ και να εμφανίζει το περιεχόμενό της.(Αποθήκευση με το όνομα ask5_f1)
6.Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο να βάζει μέσα σε μία μεταβλητή Χ την τιμή 50 και μέσα σε μία μεταβλητή Υ το δεκαπλάσιο του Χ (Υ=10*Χ) και να εμφανίζει το περιεχόμενό της Υ.(Αποθήκευση με το όνομα ask6_f1)
7. Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο να παίρνει από το πληκτρολόγιο έναν ακέραιο αριθμό και να τον εμφανίζει στη οθόνη του υπολογιστή με το μήνυμα «ο αριθμός που μου έδωσες είναι ο …»(Αποθήκευση με το όνομα ask7_f1)
ΛΥΣΗ: Χ=int(input(“Δώσε έναν ακέραιο αριθμό”))
print “ο αριθμός που μου έδωσες είναι ο”, X
8. Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο να παίρνει από το πληκτρολόγιο έναν πραγματικό αριθμό και να τον εμφανίζει στη οθόνη του υπολογιστή με το μήνυμα «ο αριθμός που μου έδωσες είναι ο …»(Αποθήκευση με το όνομα ask8_f1)
ΛΥΣΗ: Υ=float(input(“Δώσε έναν πραγματικό αριθμό”))
print “ο αριθμός που μου έδωσες είναι ο”, Υ
9. Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο να παίρνει από το πληκτρολόγιο ένα όνομα και να το εμφανίζει στη οθόνη του υπολογιστή με το μήνυμα «το όνομα που μου έδωσες είναι ο …» (Αποθήκευση με το όνομα ask9_f1)
ΛΥΣΗ: onoma=raw_input(“Δώσε ένα όνομα”)
print “το όνομα που μου έδωσες είναι”, onoma
Σύνδεση με ψευδοκώδικα:
10. Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο να διαβάζει (ή διαφορετικά να παίρνει από το πληκτρολόγιο) δύο αριθμούς και να υπολογίζει και να εμφανίζει το γινόμενό τους (πολλαπλασιασμός). (Αποθ. ασκ10_f1)
Ανάλυση | Ψευδοκώδικας | Πρόγραμμα σε Python |
Δεδομένα: a1,a2 (οι δύο αριθμοί) τους «βαφτίζω» με ότι όνομα θέλω. Ζητούμενα: ginomeno Σχέσεις: ginomeno=a1*a2 |
Πρόγραμμα γινόμενο Αρχή Εμφάνισε ‘Δώσε τον πρώτο αριθμό’ Διάβασε a1
Διάβασε a2
Τέλος |
a1=float(input(“Δώσε τον πρώτο αριθμό”))
|